sâmbătă, 16 decembrie 2017

Papanasi pufosi prajiti

   Cred ca am gasit reteta perfecta pentru papanasii cu branza, pufosi, prajiti (pesmetul la cei fierti mi se pare grunjos).
   Branza am de casa, de tara, alba-grasa-foarte buna!
ca sa iasa minunatia pe care tocmai am mancat-o, am lasat aluatul la frigider 2 zile. S-a pufosit si fragezit si a crescut extrem de frumos. Poate ca in afara de un pliculet de zahar vanilat as fi pus si o lingura de miere sau zahar... mi-ar fi placut mai dulci...
 






 Reteta am vazut-o pe net, apoi am gasit link-ul https://pofta-buna.com/papanasi-un-dulce-de-bucatarie-tare-bun/.


 




   O redau aici, alaturi de link-ul catre fisierul video (https://www.youtube.com/watch?v=qgYq_aBmago&feature=youtu.be):

- 1 ou
- 1 lingura de gris
- 200 g faina (daca oul este mai mic, se ia din cantitate o lingura cu varf de faina)
- 250 g branza proaspata
- sare
- coaja/esenta de lamaie/portocale
- 1 plic praf de copt sau 1/2 lingurita bicarbonat (eu asta am folosit)
- 1 plic zahar vanilat

   Se pun grisul si bicaronatul peste faina si se amesteca usor. Oul se pune impreuna cu aromele peste branza si se amesteca bine, apoi se presara faina amestecata ca mai devreme. Se obtine un aluat usor lipicios, dar care devine fraged dupa cateva ore la frigider.

   Se ruleaza pe planseta cu putina faina si se portioneaza in 6 (una din bucati va deveni sursa pentru gogoselele din varf). se ruleaza din mana si se face golul de la mijloc, fara a se framanta suplimentar.

   Se prajesc in ulei bine incins, avem grija ca se vor umfla frumos si trebuie sa fie putin mai mult loc.

   Se scot pe un servet de hartie si se pregatesc smantana si dulceata.

Sa avem pofta!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu